Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 25 februarie 2017

Prajitura desteapta






Ingrediente

  • 9 oua
  • 1 l lapte
  • 250 g faina
  • 200 g unt
  • 250 g zahar pudra
  • zahar vanilat sau esenta de vanilie
  • sare



Mod de preparare





   Untul se topeste pe foc domol si se lasa la racit pentru ca se va folosi rece .
    Cuptorul se incalzeste la 180 de grade .
    Galbenusurile impreuna cu zaharul pudra se mixeaza bine pana devin o crema albicioasa . Se pune untul putin cate putin, urmeaza faina cernuta si pe urma laptele putin cate putin . In tot acest timp se mixeaza la viteza mica .








    Albusurile se bat cu putina sare si la final se adauga si esenta de vanilie .
    Albusurile batute bine se pun peste galbenusuri cu lingura putin cate putin .





    Intr-o tava se pune hartie de copt sau se unge cu unt si se tapeteaza cu faina .
    Se toarna compozitia in tava si se introduce la cuptor pentru o ora. 
   Trebuie sa nu deschidem cuptorul in timpul coacerii . Pentru 10 minute cuptorul trebuie pus la temperatura de 240 de grade Celsius apoi dat la180 de grade Celsius . Trebuie avut grija sa nu se coaca la suprafata prea mult . Am dat  treptat cuptorul pe temperatura mai mica pana la 100 grade Celsius. Se incearca sa vedem daca e coapata cu o scobitoare ( nu trebuie sa ramana pe scobitoare compozitie ) fara sa miscam tava si fara sa zabovim mult cu usa cuptorului deschisa .
    Daca este coapata stingem focul si lasam prajitura in cuptor sa se raceasca apoi se scoate. Se pune la rece pana a doua zi si apoi se pudreaza cu zahar pudra.
    Nu am avut rabdare sa las sa se raceasca bine prajitura si am taiat o mica bucatica si astfel prajitura a scazut, s-a lasat .

   Dupa ce s-a racit bine am pus prajitura in frigider pana a doua zi .


   Eu nu am mai pus zahar pudra deasupra, deoarece este suficient de dulce, dar daca aveti invitati da bine acel zahar pus deasupra .


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu